Nye Facebooks vinnere og tapere

Digital Markedsføring

Facebook skal bringe verden enda tettere sammen

Tidligere i år annonserte Facebook-sjef Mark Zuckerberg at 2018 er året hvor Facebook skal sørge for at “the time we spend on Facebook is time well spent”. I dette ligger det at vi skal se mer til hva våre venner og familie liker, deler og kommenterer på Facebook, og dermed mindre av hva bedrifter, organisasjoner og media publiserer.

One of our big focus areas for 2018 is making sure the time we all spend on Facebook is time well spent.We built…

Publisert av Mark Zuckerberg 11. januar 2018

Facebook, som så dagens lys helt tilbake i 2004, ble laget for å hjelpe folk å holde kontakten og bringe verden tettere sammen. Etter noen år med en eksplosjon av videoer og annet offentlig innhold, vil Facebook nå tilbake til røttene og bringe verden enda tettere sammen.

Slalomkjøring mellom kakebaking og memes

I løpet av årene har Facebooks strategi lagt til rette for en plattform hvor bedrifter, media og andre aktører enkelt kan dele sitt innhold med tusenv… nei, faktisk millioner av mennesker. Denne strategien har ført til at Facebook har blitt en plattform for passiv skrolling og slalomkjøring mellom sponset innhold som kakebaking på Tasty og morsomme (og ikke fullt så morsomme) memes. Det blir det nå slutt på.

Engasjement blir avgjørende

Facebook ligger på ingen måte på latsiden – endringene er allerede i gang, og vi får nå se mer fra våre nære og kjære. For noen er dette en lettelse, men for bedriftene og publisistene som har levd godt på synlighet gjennom Facebook i noen år, vil dette kunne få store konsekvenser. Deres synlighet vil synke betraktelig dersom de ikke lykkes med å skape engasjerende innhold som vil deles og kommenteres av brukerne.

Men så er det nettopp dette med engasjerende innhold da. Ofte ser vi at bedrifter publiserer innhold i sosiale medier hvor de kun snakker til kundene, og ikke oppmuntrer til dialog. Noe av verdien i sosiale medier ligger i mulighetene til å skaffe seg nyttig innsikt i hva kundene faktisk synes om deg, på en enkel og effektiv måte. Her slipper man lange spørreundersøkelser og flere mellomledd, men man kan kommunisere direkte med hverandre. Både fra bedrift til kunde og vice versa. Dette krever derimot et engasjerende innhold som får brukerne til å like, kommentere og dele, og til nå har ikke synligheten på Facebook vært avhengig av dette. Men med de nye oppdateringene står og faller synligheten og oppmerksomheten på nettopp engasjementet!

Bedrifter og publisister – de store taperne?

For noen vil de nye oppdateringene være en smertefull erfaring, og mange fremstiller bedriftene og publisistene som de store taperne. Ser man litt annerledes på det kan man kanskje se på oppdateringene som en mulighet og en oppfordring til å bruke større ressurser på innhold i sosiale medier, og dermed skape større engasjement. Da vil man ikke bare fortsette å være synlig, men man vil også kunne skape større trafikk inn til egne sider og mer verdifull innsikt i hvem målgruppen er og hva de liker. De som lykkes med dette vil unngå å bli de store taperne. Og de store taperne? Ja, det er kanskje de som ikke hadde noe å vinne på Facebook til å starte med.

For noen tips til hvordan skape engasjerende innhold er Jeff Bullas’ innlegg om “10 ways to create contagious content for your social media marketing” svært interessant. Bullas blogger om sosiale medier og online markedsføring, og han er blitt kåret til en av “Top 50 Social Media Influencers in the World” av Forbes.

Verdifull tid

Med den nye oppdateringen forventer Zuckerberg at tiden vi bruker på Facebook vil gå ned, men til gjengjeld er tiden vi bruker mer verdifull. I tillegg til at den er mer verdifull for oss brukere, vil den kunne være vesentlig mer verdifull for de bedrifter som lykkes med å skape kvalitetsinnhold som deles og kommenteres. Det er ingen hemmelighet at vi blir mer påvirket av de vi kjenner og likner, og at bedrifter med positivt omdømme og kundeomtaler lykkes. Et engasjerende innhold, som blir kommentert og delt av Facebooks brukere vil derfor kunne fungere som gratis reklame – og det er vel ikke å forakte?

Kilder

http://www.jeffbullas.com/10-ways-to-create-contagious-content-for-your-social-media-marketing/

https://www.nytimes.com/2018/01/12/technology/facebook-news-feed-changes.html

https://www.recode.net/2018/1/11/16881160/facebook-mark-zuckerberg-news-feed-algorithm-content-video-friends-family-media-publishers

48 thoughts on “Nye Facebooks vinnere og tapere”

  1. Youre so cool! I dont suppose Ive read something like this before. So nice to seek out anyone with some authentic thoughts on this subject. realy thank you for starting this up. this website is something that is needed on the internet, someone with somewhat originality. useful job for bringing one thing new to the internet!

  2. In this grand scheme of things you actually receive an A with regard to effort and hard work. Exactly where you misplaced us was in the particulars. You know, people say, details make or break the argument.. And it couldn’t be much more correct right here. Having said that, allow me say to you exactly what did give good results. The article (parts of it) is certainly highly powerful and that is most likely why I am making the effort to comment. I do not make it a regular habit of doing that. Next, while I can see a leaps in reasoning you come up with, I am not really convinced of just how you appear to connect the details which in turn make your conclusion. For right now I will, no doubt subscribe to your position but hope in the future you actually connect your facts better.

  3. You really make it seem so easy along with your presentation but I to find this matter to be really one thing that I think I might by no means understand. It seems too complex and very vast for me. I am looking ahead for your next submit, I¦ll try to get the hang of it!

  4. This design is incredible! You certainly know how to keep a reader amused. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost…HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

  5. This is the best blog for anybody who wants to find out about this topic. You understand so much its virtually hard to argue with you (not that I actually would need…HaHa). You positively put a new spin on a topic thats been written about for years. Nice stuff, simply great!

  6. Hi there, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks? If so how do you protect against it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

  7. Thanks for any other magnificent post. The place else may anyone get that kind of information in such an ideal approach of writing? I’ve a presentation next week, and I am on the search for such info.

  8. Hey! I just want to give an enormous thumbs up for the nice data you’ve gotten right here on this post. I will probably be coming back to your blog for more soon.

  9. I have been exploring for a little for any high-quality articles or weblog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web site. Reading this information So i’m satisfied to express that I’ve an incredibly just right uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I such a lot for sure will make certain to don’t omit this site and provides it a glance regularly.

  10. What i do not understood is in truth how you are not actually a lot more smartly-appreciated than you may be right now. You are very intelligent. You already know thus considerably in relation to this topic, made me in my view consider it from numerous varied angles. Its like women and men aren’t interested until it is something to accomplish with Woman gaga! Your personal stuffs excellent. At all times care for it up!

  11. Good – I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all the tabs and related information ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your client to communicate. Excellent task..

  12. I happen to be writing to let you know of the impressive experience my wife’s child had viewing your site. She learned such a lot of issues, which include what it’s like to have a wonderful giving spirit to have the others effortlessly learn about some grueling issues. You actually surpassed her desires. Thanks for coming up with those great, safe, revealing as well as fun thoughts on your topic to Kate.

  13. I¦ll right away grasp your rss as I can not find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me realize so that I may just subscribe. Thanks.

  14. I keep listening to the newscast speak about getting boundless online grant applications so I have been looking around for the best site to get one. Could you tell me please, where could i acquire some?

  15. Increase Likes, auto like, ZFN Liker, Status Auto Liker, Autolike International, Auto Like, autolike, Status Liker, Photo Auto Liker, Autoliker, autoliker, Autoliker, Photo Liker, Working Auto Liker, auto liker, Autolike, Auto Liker

  16. You really make it seem really easy together with your presentation however I in finding this matter to be really something which I feel I would never understand. It sort of feels too complex and very huge for me. I’m having a look forward to your next submit, I¦ll attempt to get the hold of it!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *